28 Eylül 2012 Cuma

Lanetli Rock

                                          
                                                     Iain BANKS




(okurken güldüğüm çok kısım oldu.)


İntihar etmeye karar verip sonra vazgeçen bir Rock Yıldızı'nın hayatı.


*Fakat bilinçaltını aldatamazsın.

*Her şeyin ille de bir anlamı olacak diye birşey yok.

*Yaşamak demek 'Aman Tanrım,ben ne yaptım?' demek.

*En yıkık dökük hangisi diye yazı tura atabilirdiniz:Evler mi aileler mi?

*Ben,sararmış,sayfa uçları kıvrılmış ucuz bir dergiydim,bu insanlar ise parşömen kağıttan ve deri kaplıydılar;ben ucuz,çizilmiş bir plak,bu insanlar altın disklerdi.

*Hep komik görünüşlü bir çocuk olmuştum,çiçek açtığımda çirkin bir adama döndüm.

*Çatık kaşlıydı,kaşlarının arasında ona etrafında hoşlanmadığı bir şeyler bulan biri görüntüsü veren çizgiler vardı,sanki dünya ona ir hayattan çok bir özür borçluuymuş gibi.

*Paran çoksa egzantrik derler,fakirsen kaçık diye bir deliğe tıkarlar.

*Tanrım,o gün ne kadar mutluydum;hani sanki aynı anda hem bir milyon dolarım olmuş hem kumarda masadaki tüm parayı toplamış hem ölümsüzlük kazanmış hem de David BOWIE ile bedenlerimizi değiştirmiş gibi olmuştum.

*İnsanlığın keşfettiği en zararsız uyuşturuculardan birini sat,yirmi yıl yersin.Sigara gibi yılda yüzbin insanı öldüren bir şey sat...şovalyelik payesi alırsın.

*Arkasında saklamanyı sevdiğim için sakal bırakıyordum.

*Tanrı bizi kendi esprilerimizden korusun.

*Hayallerim gerçeklerşti ve anladım ki hayaller bir kez gerçekleşti mi artık hayal edilmeye değecek bir yanları kalmıyor.

*Tanrım,birbirleriyle aynı şekilde giyinen ve farklı olmak için o tarzda giyindiklerini söyleyen çocukların sayısına inanamıyor insan.

*Mantıklı olanı yapamadığımız,sorumluluk sahibi bir yetişkin gibi davranamadığımız zamanlar vardır;aklınıza gelen o çılgınlığı mutlaka yapmak zorunda olduğunuzu hissedersiniz.Kötü insanlar böyşe yaptığı zaman katil oldukları ortaya çıkar,iyi insanlar böyle yaptığı zaman kahraman oldukları ortaya çıkar ama geri kalanımız böyle yaptığı zaman tam bir salak olduğumuz ortaya çıkar.Ama bu bizi asla durduramamıştır,değil mi?

*Bencillikten en uzak göründüğüm zamanlarda bile tamamiyle bencil bir insanım.

BENZER KİTAP

Bir reklamcının uçuk ve komik yaşamı.İkisini de okuyun bence.Komik olduklarından değil,güzel kitaplar.























.

Hiç yorum yok: