8 Aralık 2013 Pazar

Trinity

* Çünkü insanlar iyi olmadıkça her şeyi iyileştirebilmen olanaksızdır.

*Giysilerinin kendilerini değerli kıldığına inanıyorlar.

*Çünkü acı daha keskindir ve daha uzun sürer. Hazdan önce başlar ve hazla birlikte aynı anda son bulamadıkça da durmaz.

*Utopus kesin olarak şunu anlamıştı ki insanın doğru olduğuna inandığı bir şeyi karşısındakilere zorla ve tehditkar savurarak kabul ettirmeye çalışması edepsizlikten, küstahsızlıktan başka birşey değildi.


(Başta güzel olsa da sonradan kendisiyle çeliştiği için  kalitesi bozuldu. Yine de ütopya kavramını oluşturduğu için sevgilerimi sunuyorum More'a)





* "İnsanı büyücü yapan kılığı mıdır?" diye sordu asık bir yüzle.
"Hayır."dedi büyük oğlan. "Ama duyduğuma göre insanı insan yapan davranışlarıymış."

* "Bir mum yakan bir gölge yaratır."

* "İnsanın gerçek gücü büyüyüp bilgisi artıkça izleyebileceği yol iyice daralıyor.Ta ki en sonunda sadece ve sadece mutlaka gereken başka yapacak şeyi  kalmayıncaya kadar."

* "Çok acelem vardı,şimdi de zamanım kalmadı. Bütün güneş ışığını, kentleri, uzak ülkeleri bir avuç güce sattım;bir gölge için,karanlık için."

(Arka kapak yazısı bile Ursula'dan alınmışsa bu kadın cidden mümmüthiş.)




" Never pretened that the things you haven't got are not worth having...

(Sağ olsun her sayfada bahsedilen deniz imgeleri ile iki gündür zehirli denizlerden kaçmaya çalışıyorum rüyalarımda.)












2 yorum:

simgee dedi ki...

Merhaba. :)
Ütopya'yı lise de okumuştum. O zamanlar fantastik hikayeler yazıyordum ve Edebiyat hocam Bacon'ın Yeni Atlantis kitabını okumamı tavsiye etmişti. Bacon'ın kitabını ararken Ütopya ile karşılaşmıştım. İyi ki karşılaşmışım.
Ursula K. Le Guin kitaplarını seviyorum. Ne yazsa okurum. :)

MELEKSİ BÖĞÜRÜŞLER dedi ki...

Merhaba ^_^
Bahsettiğin kitabı da okuyayım. Merak ettim.

Le Guin candır.

Bu arada,blogunun arka resmi benim de eskiden arka plan resmimdi. Ne zaman senin sayfanı açsam eskiyi yad ediyorum. Ah, ah.