30 Eylül 2014 Salı

DİŞİ ADAM - Johanna Russ


*Çığlık atsanız insanlar melodramatik olduğunuzu düşünür; boyun eğseniz mazoşistsinizdir; adama hakaret etseniz fahişesinizdir. Bir tekme atın o da sizi öldürsün.

*Kendi pembe kitabımı çıkardım, hepimiz taşırız bunu ve "Şiddet" bahsindeki talimatları buldum: Erkeğin kötü halleri kadının hatasıdır. Sonra kırılan parçaları toplamak da kadının görevidir.

*Everest'i fethetmek zorunda değilsin, Everest'İ fethedeni fethedebilirsin ve o dağlara tırmanmak zorundayken sen evde tembel tembel oturur radyo dinleyip çikolata yersin,dedi. Sanırm üzüldü ama bir insanla düzüşerek başarısını ememezsin.

*"Asabi ve kavgacı insanlar,"dedi Janet dikkatle "asabi olmayan, barış yanlısı insaların kendilerini koruyamayacağını kabul ederler her zaman."

*Bir keresinde annemin dediği gibi: Oğlanlar iş olsun diye kurbağalara taş atar.
        Ama kurbağalar cidden ölür.

(Somay Bey'in fantastik sempozyumunda ya da seminerinde artık neyse, bana kattığı en büyük şey bu kitap oldu. Johanna Russ'ın Ursula'nın kankası olduğunu söylemişti, o yüzden merak etmiştim. Biricik sevgilim Ursulamın kankası olan kadının en az Ursula kadar hayran kalınası olması gerekirdi çünkü yine yürekten sevdiğim Goethe arkadaşlarımızın kimliğimizin bir nevi özeti olduğunu söylemişti. Goethe ne dese başımın tacı olduğundan  Johanna'nın peşine düşmüştüm ve hiç pişman değilim.

Kitabın sonlarına olay hardcore'a bağlandı, o biraz fazla geldi bana ama güzel kitaptı, bir beş yıl sonra tekrar okuyacağım.)

Hiç yorum yok: