16 Aralık 2014 Salı

One word guides me to another


*Böyle artistik düzeyi kendimce fazla olan başlıklar atıyorum ama içerik tamamiyle çerez olacak.

*Konuşmalardan ve televizyondan dikkatim bozulmasın diye açtığım yüksek sesli müzik dikkatimi dağıtıyor.

*Vedalaşırken her kalıbın önüne "Hadi!"demeyi kim başlattı? Hadi görüşürüz, hadi baybay, hadi hoşça kal. Vedalaşma kalıplarını bile bir giriş ile söylüyoruz ki bunun ne kadar uzun süredir devam ettiğini geçen gün odamdan dinlediğim Yeşilçam filmi ile anladım. Hababam Sınıfı'nın bir filminde çok net bir şekilde Yonca Evcimik'in Hadi görüşürüz dediğini duydum.

*Nemlendiri dudak kremi almak için eczanedeydim, "Nemlendirici ruj istiyorum" dedim. Adam "Lipstik mi?"dedi. "He" dedim "He, ondan." Arkadaş, lipstick ruj demek zaten, jargon ayağını da yemem.

*Erkeklerin nemlendirici ruj sürememeleri kötü bence. Kadınlarla özdeşleştirilen bir görüntüsü olduğu için ürünü kullanamıyorlar. "Nolcak lan, bu kadar şeyden?"diyebilirsiniz. Ancak dudak koruluğu ve kurudukça yalama ihtiyacı, yaladıkça daha çok kuruyup acıması kötü bir loop.

*Soyad devam etsin diye hala oğlan çocuğuna sahip olmak isteyen insanları aklım almıyor. Sanki paşa çocukları, asilzadeler de oğlan çocukları olup soyadları dünyada yankılanmaya devam edecek. Kendi kendimize edindiğimiz ve çok önemsediğimiz sosyal statülerimiz ne kadar komik.

* "Sen kimsin ki benimle böyle konuşuyorsun?"

*Başka bir bayanın Ursula'ya manevi ananem demesi beni azcık üzmedi değil, Ursula'nın bizden haberi bile olmasa da onu bu kadar sahiplenmem yersiz gibi ama tanısaydı beni önemserdi ya, severdi falan, yol gösterip, sıçıp batırdığımda  akıl verirdi. Ne güzel olurdu lan.

*Öz ninelerimin dedelerimin ellerinden öperim tabiisi.

*Öğrencilerim için harcadığım onca emek karşısında her gün hürmet görmek ve elimin öpülmesini istemek çok değil ya.

*Genel olarak Tumblr'ı zaman yiyen bir canavar olarak görüyorum ama aslında bana çok şey kattığının farkındayım. Kimin gönderilerini dikkate aldığınız çok önemli. Civil Rights, Feminizim, sanat, tarihi kişilikler, tarihi olaylar ve belki de hiç bulaşmayacağım fizik ile ilgili bilgileri bu site sayesinde ediniyorum. O yüzden biri Tumblr'ı kötülerse çok pis bozuşuruz.

*Öğrencilerimden biri Last Air Bender'a sıkıcı deyince gözüm döndü. Aramızdaki ilişki bitti, benimle bir daha konuşma dedim. Kabul etmiyorum, dedim. Meğer filmden bahsediyormuş. He tamamdır, sorun yok o zaman diyerek konuşmayı sonlandırdık.

*Müzik eşliğinde yazdığımdan yarı bilinçli cümleler kuruyorum.

* Oyun içerisinde ağlamak fiilini  rol yapmayı reddeden ve bunun erkekliğine yakışmadığını ima eden öğrencim hatrına lütfen küçük oğlan çocuklarının istediklerince ağlamalarına izin verin.

2 yorum:

Kılıçlı Voyvoda dedi ki...

lip balm, lip balm!
ursula beni tanısa eminim sevmezdi, neyse ki tanımıyor.
yarı bilinçli cümlelerinizi okumak çok keyifli, yarı bilinçli yorumlar da cabası.

MELEKSİ BÖĞÜRÜŞLER dedi ki...

Lip balm'ı bir ritüelmişçesine defalarca tekrar edince anlayabildim.
Ursula kapitalist ve güç manyağı değilse herkesi sever ve değer verir gibime geliyor. Seni de severdi yahu, niçin sevmesin ki.
Yorumun için teşekkürler. Yarı bilinçli yorumlar ala. (şapkaları yok ne yazık ki)